fredag 27. november 2009

Absurd gull

Da var jeg trygt plassert i kjernefamilieposisjon - foran PC`en og fredagsTV`en igjen. Nettopp kommet tilbake fra 97-årslag hos olderfar Reidar. Veldig trivelig! Ikke alle 97-åringer man kan snakke meningsfull sport med. Ingrid er på P4s mediafest i sin mest pastelle kjole. Selvlysende oransje.











Forresten: KRISE! Helga puttet mobilen i havregrynet...to ganger...og nå lar den seg ikke lade lenger! Jeg har en prikk igjen på batteriometeret, så om noen absolutt må snakke med meg de neste 14 dagene (når jeg forhåpentligvis har fått iphonen, hå hå hå), må de ringe i kveld, evt ringe Ingrid.

Har nettopp gjennomført live-chat-dekning av kveldens Skavlan-sending på bloggen. Var mange innom i begynnelsen, men mistet mange pga tekniske problemer. Jeg, Øyvind og Lena hadde likevel en menings(løs)full chat og problemene er herved løst. Så bli med på kollektiv-live-chat når det skjer noe morsomt ved senere anledninger!

Nottov har begynt å digge Michael Jackson, sammen med resten av barnehagen. Etter å ha sett både I was made for loving you av Kiss og Beat It av Michael Jackson kom han med nok et Absurd gull fra barnemunn: "Michal Jackson og Kiss vant musikken! De ble valgt til verdens beste studenter!". Når jeg spurte hvordan han hadde fått med seg dette..."I en fransk avis jeg leste!"

Må poste noen bilder fra Trysilturen forrige helg, selv om NP har kommet med et fyldig referat. Friskus/slaske-Salve. Nils Petter har forøvrig manipulert et bilde av meg på iphonen sin, fra Trysilfjelltoppen hvor jeg karret meg opp (1200 moh) på skaren forrige lørdag.














Andre bilder: Nottov har klart å få 20 stjerner for god oppførsel, noe som kvalifiserte til tur til Jorekstad-badeland i går! Vi tok med oss Ludvig også. I to timer fløy gutta opp trappa og sklei sklia ned igjen mens jeg lå i boblene og filosoferte over den gang jeg var ung og gjorde det samme.














Som tidligere nevnt er Helga veldig opptatt av frosker. Så opptatt av frosker at hun har skaffet seg frosketallerker. Det morsomste er å putte disse på hodet. Vips! Froskeøyer!














Og jo (mye korte meldinger i dette blogginnlegget... men ser På Graham Norton). Fikk en plate av bandet Kråkesølv av Øyvind som har snurret i Passaten siste uken. Et snev av amatørproduksjon, men fantastisk vokal og dialekt! Litt Halfdan Sivertsen-Band of Horses...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar