mandag 8. februar 2010

I Evensen og Evensens vold

Rekkehuset er i ferd med å få en ny innpakning. Fra 70-talls rødt-hvitt og blått til 2007-fargen, camouflage-grå. Hver dag kl 07:00 begynner huset å riste, bilder og lamper detter ned fra veggene, glass knuses, vinduene detter ut, snøen begynner å virvles opp langs veggene og det er troll på taket. Evensen og Evensens undersåtter gyver løs mens vi har lite annet å gjøre enn å kaste oss i vei mot barnehage og arbeid. Hvis bilen starter.

Stilasene rundt huset innbyr til ekstremsport på taket. Jeg og Nottov hadde en fotosession på taket i den verste kuldeperioden. 30 minus og akkurat nok klær til å være ute lenge nok til at man med god samvittighet kan gå inn igjen og tilbringe resten av dagen foran TV.














Sitter småkvalm etter å ha sett Hollywoodfruer og venter på motivasjon nok til å lage muffins. Har vært syk i helgen og begynner endelig å komme til hektene dagen før bursdagen. Bilen på verksted - og sitter med en nagende følelse at den er uopprettlig. Kanskje like greit.

Diaz har forøvrig fått sin førstefødte, så til helgen blir det knall med en tur til Oslo for å hilse på Julian, i forbindelse med det årlige søskentreffet i Rauland. I tillegg må jeg sope med meg det jeg glemte igjen på alpeturen hos Hanse. Kanskje jeg skulle vært innom IKEA en tur også for å få med meg det siste innen morsomme hatter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar