onsdag 10. februar 2010

Store vedlag på Google

Da er jeg også fanget av Knausgård. Vanvittig prosjekt. Tror jaggu han tar igjen for manglende blogging siste 35 år. Alt skal fortelles. Knausgård hadde som mål å skrive minimum 5 sider hver dag mens unga var i barnehagen - men endte opp med å skrive 10 sider. Jeg har satt meg et Knausgårdmål om å å lese minimum 20 sider men ender opp med 10. Slik sett vil vi vel egentlig aldri komme om kapp om han ikke snart trapper ned. I dag går det uhumske rykter om bok 4 i mediene...


Men vanvittig gode beskrivelser av barneoppdragelse. Barneoppdragelse er enkelt når man er "utenfor". Når man er "inni" med skrikende unger i et tempo man umulig kan holde tritt med er det umulig at ikke dine verste sider slippes løs.

En annen bok som setter følelser i sving- nylig avsluttet - er Veien av Cormac McCarthy. Sjelsettende om de få overlevende etter Armageddon og hvordan faren kjemper for å holde liv i sønnen, som skal bære fakkelen videre. Jeg og Ingrid har en slag assymetrisk avtale om at vi skal lese bøker vi anbefaler hverandre. Jeg har lest flere på hennes anbefaling. Hun skylder meg med andre ord flere bøker. Veien er et krav! Desverre har Knausgård kommet litt i veien for henne også...

Dagens høydepunkt var oppdagelsen av at Birgitte er avbildet på Google Street View! Liten kvinne sagende for hånd på gigantisk vedhaug like ved gigantisk vedlag. Hysterisk!


Ellers er Charlotte Gainsbourg ute med nye CD. Denne gang produsert av Beck. Forrige gang produsert av Air. Likte bedre den forrige, selv om denne har sine høydepunkter. Beck har byttet ut galskap med dysterhet. Litt bittert. Her bidrar Beck selv på låten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar