lørdag 17. oktober 2009

The fårikål solution

Blir stadig flinkere i planlegging, noe dagen i dag vitner om. Hadde en avtale om å få sove til kl 09:00 med Nottov. Stod opp kl 07 og fyrte ovn, tilbake til senga, mens jeg langt bak i alphanivået noterte meg at Helga skrikende forsøkte å bryte seg inn på soverommet, men ble hindret av Nottov som fortvilet argumenterte at "pappa har lovet oss smågodt om han får sove til den lille viseren peker på nitallet. IKKE GÅ INN HELGA!!". Klokka ni stod jeg opp til "fullt bord" med pålegg og Nottov umettelig på sin nye lidenskap - ridderost. Jeg leverte middagsvarer til Hirsch Steffens, før det allerede var planlagt at mormor skulle passe unga mens jeg fullførte Barnefilmklubben (som fikk prisen for årets beste barnefilmklubb! Vi har 210 medlemmer!!). Eneste som manglet var den evindelige smukken. Deretter stod fårikålen klar hos familien Hirsch Steffens i det vi ankom, og deretter (stort sett) lek i full fordragelighet til klokka slo barne-TV og unga fikk akkurat den samme mengde snop til at til og med de synes det blir for dumt å mobbe den andre for at de har mer, evt grine fordi de har mindre enn den andre. Her sitter jeg og utvikler et nytt riff som åpenbarte seg mens jeg lånte Trygves gitar. Det verste er at morgendagen er like spekket! Joreksstadbad med kollega Morten og lekekompis Sander.

Til sist: Musikk er som belysning. Et ideellt opplyst rom har en kombinasjon av spotlights og atmosfæriske lamper - kombinasjon av fokus og stemning. Norsk hip-hop har formen men finner liksom aldri atmosfæren. Det mangler grunntonen som bare finnes hos afroamerikanere (Ødd, derimot, har atmosfære!). Ikke at jeg har hip-hop-peiling, men det blir aldri så rotekte som Eryka Badu.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar