fredag 16. oktober 2009

I`ve been thorbjorned!

Jo, hvor var jeg. Bloggen forsømmes av skole og kulde. Hatt så dårlig tid denne uken at vi ikke har kommet oss på butikken før i dag. Handla for 1300,- på Rema 1000. Hotellutvalg av pålegg. Når jeg spurte Nottov hva han ville ha på brødskiven i kveld, svarte han: Gjedde! (se bilde)



Forrige helg: Friskus/slaske-tur med Remedie-gutta. Å nei, der begynner Beat-for-beat, får blogge mer i morra (kødda!). Jo, ordentlig legitimert morro, siden en stor gryte fårikål og en uendelig tur på byen ble sparket i gang av en anstendig tur til Nevelfjell i lett snøvassing. Underveis var det litt høykultur gjennom Spotify-stafett og detektivarbeide etter gamle band på internett, fra meg og Martin. I tillegg var vi dumme nok til å tro at vi kunne poppe popcorn ved å legge fire mobiltelefoner mot hverandre - med popcorn i midten - og ringe...det gikk ikke.


























Veldig mange morsomme kommentarer som kommer fra amerikanske aviser om utdelingen av fredsprisen til Obama! Begrepet THORBJORNED er skapt for å beskrive en pris som skaper betuttelse, til personer som settes i forlegenhet av en pris. Slik Amanda har gjort i åresvis med internasjonale filmpriser, eller slik jeg ble thorbjorned den gang jeg fikk nyss i at Celina Midelfart egentlig var veldig forelska i meg. Nytt på Nytt påpeker at "Thorbjørn Jagland har dradd på påskeferie" i oktober. I dag var latterliggjøringen både på forside og dobbeltside i VG. Ser ut til at journalist og korrespondent Anders Giæver i VG har lite annet å gjøre i USA enn å samle Amerikansk Jagland-hets, i god gammel VG-ånd og agenda. Han fylte halve Twitterkontoen min i går med klassisk VGsk skadefryd. VG skal ha en stor del av æren for Jaglands Fall From Grace... i følge troverdige kilder.

På mandag var vi på middag hos familien Søreng Hernes, og touchet en annen interessant diskusjon: Hva er det mest meningsløse man kan kjøpe - mer presist formulert - hva skal man kjøpe til folk som har alt? Mens det mest meningsløse jeg kom på var bag til fotballsko (Macho?? Asgaut??), hadde Thorstein mange gode forslag: øreflippkrem og tåbalsam, men endte opp med leggkrem. Selv hadde Hernesene et godt eksempel på senkapitalistisk primærbehov...ehh...jeg mener septimbehov... Reiseespressomaskin! som varmes opp på bålet!

De som trodde det bare var hyggelige folk i Gjøvik, se hva som havnet på bilen min på onsdag:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar