mandag 18. mai 2009

17. mai...

Sitter og ser David Lynch`s Inland Empire med en halvt defekt DVD-spiller som gjør de grøssete partiene enda skumlere. Personer fra et forbannet filmmanus trer inn i hovedpersonens virkelige liv og det er helt uforståelig psyko, men skikkelig skikkelig skummelt. Ekstra skummelt: midt i filmen begynner en av karakterene å snakke NORSK! Uaaæææhh...

17 mai ble marathon i nasjonal feiring. Våknet kl 06:00 etter å ha lagt meg kl 19:00 dagen før - utmattet etter eksamenskjør. Famililen startet kvart over 9 hos olderfar Reidar. Veldig rørende med en 97-åring i rullestol med Helga på fanget og Nottov dyttende. Ute var det korps, barnekor, ordfører og taler om det flerkulturelle Norge...OI, der ringte Nils Petter. Vi måtte Skype litt om Grand-prix-festen og overføringen av den. Fikk i tillegg sett hans nye kjøkken! Jaggu fikk han ikke plass til retro-kjøleskapet også... Videre gikk turen til parken og menneskekaos.

Mens Nottov hadde et russekortraid, lå jeg og pustet av meg klaustrofobien på bakken, mens vi fikk besøk av familiene Lo og Porsholt Jensen Brusveen (?).

Hastet videre til Mai-haugen og Fane-oppdrag i barnehagetoget til Skårsethlia barnehage. Mens jeg meglet mellom alle ungene som vill holde fana (og endte opp med å bære den selv: Se bildeserie i GD), klarte Ingrid og Helga å gå seg vill. Ingrid i telefon mistet stedsansen. I det hun kom til seg selv var hun langt ute i skogen.

Kjempevarmt og to unger som er i tottene på hverandre hele iden midt i trafikken av biler og folk. Kjefting, planlegging, hva skal vi gjøre, komme oss hjem, Helga sove, hvis du ikke slutter med det Nottov blir det ingen is!! Helga sovner i bilen på vei hjemover, jeg sovner i bilen straks bilen slokner, men våkner av noen hos naboen som litt sjokkerte mumler "er det et menneske som sover i bilen der?". Jeg karrer meg inn og sover en halvtime til på sofaen

Deretter er det selskap hos familien Lo. Jeg får meg et glass hvitvin, ungene leker ute, vanvittig god mat, kaker og is og alt er bare fryd og gammen. KLokka 20:00, vi har verdens snilleste unger som nettopp har sovnet og sitter og ser på Rybakk-spetakkelet på NRK og TV 2.

Rybakk vant selvfølgelig Grand Prix og inviterte alle til å møte han på Gardermoen i takketalen. Jeg ler meg skakk. TV 2 Nyhetskanalen sender direkte parallelt med NRK og stiller med en liten snelle som har dollet seg skikkelig på håret. Hun havner i klinsj med Christian Strand på NRK som kjører gorilla når Rybakk og 4 bodyguards baner seg vei frem til pressefolka. TV2-snella piper fra seg noen spørsmål som drukner i alt kaoset og ender opp med å snuble og bli skurtreska oppetter veggen mens Strand leverer varene. Det tar mange minutter før snella klarer å karre seg opp foran kamera - jeg trodde hun hadde dødd! - med en sveis som står til alle kanter. Jeg ler meg skakk! I dag er det ingen som snakker om Rybakk, bare Synnøve Svabø som snakket i hjel festen...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar