søndag 3. mai 2009

Frister

En liten ferie på 5 dager mitt i det travleste mai. Hatt super helg med familien Vestmo og gode lekekamerater i Anton og Syver. Hver kveld ble avsluttet med Vriåtter på verandaen hvor taperen måtte nedverdiges med Svarte Per-nese. Dette er jo en form for feel-good-plaging, men Nottov forstod det ikke helt og syntest brått synd på mamma. Han tryglet om at hun skulle få slippe...Jøss, det er jo empati i gutten!














Ellers var det mye bra samtaler om film, livets største tabber og småbarnsliv. Som Birger oppsummerer det: "småbarnslivet er alltid helt greit liksom, men aldri helt topp, aldri helt rævva". Jeg og Birger er også felles (de eneste?) om å digge bandet Big Country. Han fikk også innviet meg i historien til bandet som senere ledet til Big Country og enda senere, selvmordet til den fantastiske, geniale, folkeredde frontmannen Stuart Adamson...nemlig The Skids.

Etter å ha vært på Jorekstad og badet og på god vei inn i en av lørdagens to gourmet-middager (Jamie-kylling og Gunnar-Scampi) slo det plutselig ned! SELVANGIVELSEN!!!!! Jeg fikk det for meg at fristen var 31. april. Plutselig begynte en filmvisning på netthinnen min, hvor en gjeng med tusenlapper fra kommunen kommer og ringer på. De ringer og ringer men jeg ligger og sover og orker ikke å stå opp. De har ikke noe annet valg enn å dra tilbake til der de kom fra, og fortvilet forsøke å dekke opp det enorme hullet i Lillehammer kommune. Stor sak her for tiden...Lillehammer kommune har 1,3 milliard i lån...

Mens jeg la meg med angst, våknet jeg med fryd. Jeg fikk sjekket og fristen er ikke før 31. MAI...puh.

Mini-ferien har også blitt brukt til å dra opp rot. Nok en forbannelse med å ha hage. Ellers var vi i Sigrids bursda og spiste tidenes bursdakake! Masse hyggelige folk og møtte selvfølgelig en jeg har vært i millitæret med. Har aldri opplevd å komme i et selskap hvor jeg ikke kjenner så mange uten å treffe på en jeg har vært i millitæret med. Og der står vi i timesvis og snakker om nummer og etternavn.


Har også bestemt meg for å invitere Samalona-gjengen til Puttball bortpå jordet her! Puttball = Fotball-golf. Broren til Thorstein er en puttballbaneentreprenør. Dette er skjebnen! Den ligger der bare og venter på at jeg en gang for alle skal vise hvem som har den mest presise foten av gutta.

DESSUTEN!!!!! Vålerenga - Start: 2-3...Bolanos, tre minutter på overtid! Kan bare ikke slutte å smile :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) osv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar