fredag 18. september 2009

Conspicious Consumption

Da var Skavlan i gang igjen! Liv Ullmann driver namedropping på svorsk og skryter av alle sine bedrifter på en liksomydmyk måte... og nå måtte hun gråte litt også. Skavlan er så bra! Bare synd han har så dårlige gjester. Enhver sending som ikke har Harald Eia, Atle Antonsen, Bård Tufte eller f eks Stoltenberg eller Erik Thorstvedt blir verdiløs.

Bestemte meg tidlig i dag for å la unga styre showet etter jobb. De er i ferd med å bli oppdradd til gode, ukritiske forbrukere. Det har ligget noen seddelrester på kommoden som måtte ryddes bort. Så vi bestilte frisørtime som ga oss tid til å drive-in på McDonalds og shoppe på Brio. Jeg og Nottov satt oss ved stranden og gumla frittes mens Helga sov.

Nottov fortalte hvor intenst han gleda seg til å få samme sveis som Gabriel, og viser det med å trekke håret bakover. Han mener det! "Det skal være like kort som skjegget ditt pappa!!!". På Strandtorget fikk endelig Helga sitt første dukkehus, som hun enda ikke har giddet å pakke ut. Nottov kjøpte en Lynet-McQueen-trillekoffert som går i et med alle andre leker på det overfylte barnerommet.

Og der gjorde Rybakk kvelden komplett pinlig. Åpenhjertig om dating og kvinner... og plutselig legger han an på Lena Endre, og begynner 23-år gammel å fomle om "den gang jeg var ung" når han sammenligner seg selv med Magnus Carlsen. Pføy! Liv Ullmann forteller den originale myteomspunnede historien om Gene Simmons-daten sin. Hun trodde hun datet en velformulert lektor men dumpet han straks hun så han på scenen. Han var jo en av "folket"!!!! Makan til pretensiøs forkvakla førkje!

Deretter zapper jeg over til Senkveld...men jeg er rett og slett blitt for gammel!! Vorspielvitsing over en lav sko. Det er en del ting som må byttes ut i livet mitt. Hva skal jeg se på?

Nottov sovnet lykkelig i kveld med ny sveis. Han kan nesten ikke vente med å komme seg i barnehagen for å få vist den frem.


Til slutt: Hvorfor Dungen er verdens beste band...på sitt skeive, annerledes, småpåvirka vis. OBS. Legg merke til hvor inderlig tilfreds han er med de siste tre svevende strofene på pianoet. KUNST!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar