fredag 11. september 2009

Omtrentlig omgang med fakta

Benytter partilederdebatten til å blogge. Alle mener det samme, og mener at de andre tar feil. "Henger ikke på greip", som Dagfinn Høybråthen sier. "Omtrentlig omgang med fakta", som Jens Stoltenberg sier.

Bursdagbonanza i helgen! Det braker løs med Helga som blir 3 i morgen- søndag blir det en dobbel med Vemund og Ludvig. Får å veie opp for pølse- og kakemarathonen gnasker vi sushi og dytter bulemisk innpå tyttebærsmoothie rett fra Treungen.













Nottov stiller mange store spørsmål for tiden. Vi har alltid en rolig periode i det han har lagt seg: "Hvordan klarer de å få penger inn på visakort?", "hvordan har de råd til å lage biler?", "Hvordan skal jeg klare å lære å lese?"...her om dagen kom spørsmålet: "hvordan blir kattunger til?"... Heldigvis var det bestefar som er på besøk som tok oppgaven: "Jo, da må kattemamma og kattepappa ligge sammen og så blir det noen frø i magen på kattemamma og så kommer til slutt kattunger". Ingen oppfølgerspørsmål på den, klar for neste: "Hvordan blir biler til?". Har nå skjønt at jeg skal droppe bier og blomster når vi endelig kommer til DEN samtalen, og heller dra, "jo, da må en varevogn ligge med en stasjonsvogn og så får de en Mini-Morris".

Nottov har også oppdaget hvor gøy det er med grimaser. Han ler seg mest i hjel av å ta fingeren mot nesen å lage skjele-øyer. Her om dagen kjøpte han en Caprino-kongekrone på Hunderfossen. Ved å sette den opp-ned på hodet slipper han hele denne fingergreia for å få til skjele-øyer (se bilde)













Ble så ivrig når jeg så Il Tempo Gigante at jeg treiv med meg Helga og dytta hun foran mens jeg klargjorde kameraet... akkurat i det hele monsteret startet... og Helga holdt på å dø av skrekk. Det tok ti minutter å få roa henne ned, men tror det var siste gang hun stoler på meg. Til og med under gullgravingingen så hun skeptisk på meg og forventet at et troll skulle sprette frem. Kanskje ingen ide å ta henne med på trollfallet...














Ellers er det tydelig at det er tålmodighetsforskjeller på våre barn. mens Nottov max kan sitte stille i tre sekunder, før han enten må rydde, spille ball, lego, kle seg om osv, kan Helga sitte og kose seg med ull, hår, smukk og headset i timesvis!













TV`en sender nå en film om 11-september i anledning dagen. For nøyaktig tre år siden satt vi i de samme sofaene og så en film om det samme. Forskjellen denne gangen er at Ingrid ikke skal rett ut etterpå og føde. Skal si amerikanerne er flinke til å ta et oppgjør med ting med Hollywood på laget.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar