lørdag 19. september 2009

Kroppsspråk

Huuijjh! Opening credits til True Blood, NRK 3s nye serie, er det største visuelle mesterverk: Gospelkor, råtnende rever i fast forward, angripende cobraer i slow-motion, trailerpark-strippere, overkjørte villsvin, Ku Klux Klan, sump og krokkodilleøyer, baptist dåp, tungetale. Lovende for de som er på febrilsk jakt etter substitutt for Mad Men.



Gøy helg! Mange ting på tapeten. Folk bare fortsatte å dukke opp i huset etter at vi startet lørdagen i skogen med Familien Hirsch Steffens og bål. Jeg husker den gang jeg var småttis og alltid kledde meg feil for anledninger - snippeskjort i gymmen, lakksko på fotballtrening, body-builder-dress-i-vestlands-bryllup, og alltid for tynne sokker om vinteren eller for tjukke ullsokker i juli. Tradisjon tro stilte alle mine uten jakke. Nottov gikk i shorts som vanlig, men som vanlig har han også Devolden under. Han er redd folk ikke legger merke til de heftige skoene sine i vanlige bukser, derfor KUN shorts. Vi brant opp all tørr-mose og forhindra skogsbrann med våt-mose. Helga fant det plutselig veldig interessant å bæsje i Guds frie natur. De tørka aprikosene har sikkert sin del av skylda, men for tiden er hun helt RAMM på prompingen. Man venner seg jo til lukta etterhvert, men i dag når hun kom tilbake fra Emma som hun var på etter-barnehage-besøk-hos, var det lett å lukte at Helga var tilbake




























Nottov har også fått seg en ny venn i nabolaget! Den fabelaktige seksåringen Adrian som er "dritgod" i alt mulig rart, ifølge Nottov. "Han skyter ballen helt opp til himmelen", "Han er MYE bedre en deg i fotball, pappa!". Så i dag måtte jeg motbevise dette. Jeg mot røkla. Leda 9-4 før jeg lot dem vinne 9-10. Start var forøvrig litt bedre i dag de også. 1-1 mot Viking. Vi hadde besøk av Martin da Adrian ringte på. Kjempekoselig! Men jeg måtte jobbe hardt med å forhandle og megle for at ikke Nottovs dyrking av Adrian skulle gå utover Martin. Nottov tøffer seg med, "vi skal rundspille deg, Martin" og "jeg tror ikke du er stor nok, Martin". Men til slutt lekte de alle tre som bare det. I god 70tall-mor-stil lager jeg for tiden isen til barna selv. Har kjøpt saftbeholdere som jeg putter i fryseren og unga lar seg lure.

Må også nevne at jeg hadde besøk av min gamle gode venn Lars Fodstad. Forrige gang feit og flirende på fest. Denne gangen løp han Birken og lånte dusjen her - 10 kilo tynnere og aerodynamisk. Jeg prøver også å motivere til trening og kanskje spesielt litt mindre slaskete mat. Det går dårlig gitt. Frem til jeg var 18 var det viktigste med mat og drikke at det smakte sukker - hva det gjorde med TUNGEN. Så skjedde det et paradigmeskifte! Det man puttet i munnen skulle påvirke HJERNEN...mengder med kaffe, snus og øl som skapte velbehag og feriefølelse. Nå skal det man putter i seg ha betydning for HELE KROPPEN. Man skal legge grunnlaget for å bli 100 år. Sunt og variert, fem til dagen. Kroppen begynner å støte fra seg den maten jeg digga før! Den sier i fra med å bli daff, smertefull og treig...likevel fortsetter jeg å putte i meg sjokolade og blir kvalm. Det er for drøyt å slutte også liksom. Er det ikke rom for å være rebell lenger?

Helga er veldig stolt av å nådd neste nivå! Tohjulssykkel (med støttehjul).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar