torsdag 2. april 2009

Flate fotsåler

Lagt bak meg to helvetesuker og feira med full pose med smågodt og en tur i Tiguanen (som vi låner i anledning Telemarkstur). Fliret er tilbake på en snarvisitt, inntil påska er over og jeg står overfor den verste eksamensperioden i mitt liv - nå på andre siden av bordet.

Torsdagskveld fra Nydalen har virkelig blitt bra! Den nye-nye humoren. Aller best er Tine og Bettinas VJ-blogg og måten de bruker faste sketsjeopplegg fra gang til gang, synes jeg. Hallingkast med dansegruppen Fanitullen som kampsport = veldig bra. TV`en rula skikkelig denne kvelden! Folk i Farta med Alex Rosen, viste den merkligste ansamling mennesker noen sinne samlet. Synske smaragdjegere fra Sørlandet samt legendetorpedo, fremmedlegionær og Jarl-Goli-bryllups-utkaster Espen Lie. Historien viser hvordan en av disse synske har fått en åpenbaring over Varodd-brua i Kristiansand om smaragder, sender synskekollegaen til kriminelt belasta område i Colombia (derav Espen Lie...som likevel må innrømme at han også er synsk). De finner det eksakte punktet hvor smaragdene ligger i følge synene, et spadtak og DER kuttes serien!!!??? Fant de noe smaragder??? Christina jobber som produsent for denne serien, og har mye å svare for.

Ellers har vi vært på besøk hos olderfar Reidar i dag, som er i fantastisk humør tross alder. Helga og Nottov fløy rundt i gangene på sykehjemmet og barneflørtet til seg sjokolade og snop av de gamle. Helga insisterte dessuten på selv å trille rullestolen når Reidar skulle inn igjen.

Ryggen er heller ikke på sitt beste for tiden. Det står mellom å fortsette å vente på at psykomotoriker`n endelig innvilger meg audiens eller å betale hvitøyet for en osteopat... eller rett og slett gjøre som Marie Loise foreslår, "blir ferdig med det og ta en tur til Rørosmannen" (Cheek & Chong-versjonen av Snåsamannen), som var i byen her om dagen i anledning alternativmessen. Blir ordentlig misunnelig når jeg jeg ser min smidige kone innta thai-spisestillingen (se bilde), selv om hun bruker stillingen til mobilen. Flate fotsåler på gulvet til tross for at hun sitte-står på huk. Hvor mange (tidligere fotballspillere) klarer denne stillingen? Jeg ville bikket, og må ligge på ryggen for å få flate fotsåler i gulvet.

I morgen rett fra Gabriels bursdag og heim til mor. Eg æ stor, eg æ stor, men ikkje sø stor, eg længtar heim te mor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar