torsdag 30. april 2009

zen

I dag står stjernene i osteopatens tegn. Hadde min andre tur til min franske osteopat, og sitter på verandaen i måneskinn. Klokka er 22:30, halvlitern smaker sommer, kosegenseren varmer panda og kroppen er i total zen. Melody Gardot (og selvfølgelig Spotify) skal ha litt av æren. Jazz som innbyr til meditasjon.

Å kommunisere med Xavier (osteopat) er selsomt. Han kan lite annet på norsk enn "hvordan går det". Jeg kommer inn, han spør hvordan det går, jeg syter, han noterer og begynner å snakke om "toxic". Han ber meg legge meg ned på magen, mens han trykker på play på kinamusikken. Halvannen time senere har jeg ikke vondt et sted. Ikke bare puster jeg med magen, jeg brenner over av energi etter å komme hjem å feste den for***** lista rundt ovnen, shoppe den sinnsyke handlelappen, røske opp de plagsomme røttene, silikonere de forbanna sprekken, hente de psyko ungene og lage den usunne maten. Skjønner ikke hvor all den energien har ligget lagret i dvale og fortrengt i kroppen. Xavier vet hvordan å trykke på play!

Osteopati skal tilrettelegge for at kroppen skal kunne lege seg selv - 6 til 8 behandlinger. Neste gang er det leverens tur. Naturprodukter skal få gift ut av kroppen.

Ellers han vi gått lei av all kjefting og krangling med psyko-ungene. For en stund siden hadde vi plenum på hvilke tiltak vi skulle sette inn for å unngå anarki. Nottov tok ledelsen i møtet og var helt enig i at han måtte slutte å være voldsom og begynne å lytte når vi snakket til han. Ikke detso mindre hadde han en høne å plukke med oss også. Jeg var veldig dårlig til å holde det jeg lovte. F eks kan jeg si "jada, ingen problem, det skal jeg gjøre" når Nottov ber meg komme og hente tidlig i barnehagen...noe jeg sjelden holdt. Ingrid lukket seg altfor mye inn i PC`en. Løsningen skulle være et ark vi hang opp der vi skreiv opp alle punktene vi skulle bli bedre på og at vi skulle få en surmunn hver gang vi brøt lovnaden. Allerede to dager etter var det inflasjon. Nottov var frustrert etter å ha mottatt 4 truter på to dager og gikk lei av å være dydig. Aller vanskeligst var det at Helga ikke fikk noen truter. Det ble til at vi ikke gadd mer, men listen ble da hengende der. I dag ser jeg at Nottov har vært bortpå å pynta. Han har krysset over nesten alle sine og føyd til noen djevelskt stygge surtruter på Helga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar