onsdag 22. april 2009

Røkke stand-up

Begynner å lande etter helgens party. Er tilbake i gjenger bokstavelig talt. Går rundt og snakker english etter å ha overvært Røkkes pressekonferanse. Han bruker mer engelske ord enn Uwe Røsler". Har ellers skrudd fast nye summertires på bilen og lagd mitt første bedd sammen med Nottov. Har i forvillelse gledet meg til vår, rolige ettermiddager på balcony`n med avis og pussling med koselige garden activities. Lite ante jeg hvilke forbannelser som følger med hus - hvertfall om man begynner å bry seg: hagen er en disaster, fences skal opp, ræl ligger å slenger rundt, som en hvilken som helst white-thrash trailer-park

Fikk med meg hele Røkkes stand-up show om Aker-saken: 2,5 timer! Irriterende fascinerende! Helt uten karisma, men så utrolig unorsk, total kompromissløs, arrogant følelsesløs, så lenge han ikke snakker om sin kone eller alle sine hederlige hensikter. Myten om mannen har også en ekstrem magnetisme. Helt alene i verden, og selvfølgelig liret han av seg sin greatest hits; "dette kan til og med en enkel fisker fra Molde forstå". Det verste er at han får en slags hard autoritet av alle engelske ord han bruker. "Jeg har ikke klart å takle båmbardment som har vært", "Jeg ville hatt større "successrate" om jeg hadde dradd til Australia og fått kenguruer til å gå passgang. Røkke er genial til å få oppmerksomhet og dagsorden helt etter sin pipe. Dumme Oslo-pressa bygger bare enda mer myte gjennom å gjøre seg viktige med å skulle knekke Røkke-koden. I motsetning til Oslo-pressa, er det ingenting besserwissersk eller synsersk over han - rett fra levra og no mercy til de som kommer i hans vei. Han er ekstremt flink til å komme med et spisset følelsesutbrudd som "jeg har ikke hatt det bra". Alle venter på hvorfor, men først snakker han lenge om hvor fortreffelig Aker Solutions er og hvilke fortreffelige hensikter han har med sine handlinger, og oppnår alle konsentrert lyttende, inntil han avslutter: "jeg har ikke hatt det bra fordi dere (pressa) tråkker på de ansatte og de som brenner for. Ekstra irriterende er alle PR-folka som skal analysere og strør om seg med begrep fra retorikkfaget, så jeg skal ikke begi meg inn på mer jeg heller.

Har ellers fått mye positiv tilbakemelding for quizzen vi hadde på festen i helgen! Kine likte dessuten min sensuelle versjon av Viggo Valles "kor ska vi reis hen", som jo kan dras nytte av som sjekketriks (for whom it may concern) - Skli bort til dama, og rett på sak si ingenting annet enn "kor ska vi reis hen".

Har også hatt min første time hos Osteopat og er veldig optimist med tanke på pusteproblemene. Han masserte hodet til det var fritt for spenninger og kjeven har blitt så slapp at jeg nesten sliter med å holde munnen igjen.

Noen som har bilder fra festen!!??

Har forøvrig hørt den siste til Art Brut i dag som har noen høydepunkter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar