onsdag 12. august 2009

Planlegging

Da var skoleåret i gang. Pløyer tre planleggingsdager før årets høydepunkt: ØYA!

Ikke helt sikker på hvilken prosessor jeg har innebygd. Planlegging - det å tenke stort, skaffe seg oversikt eller langt fremover - har aldri vært min sterke side, såfremt jeg ikke har kniven på strupen (som jeg hadde i fjor) Samtlige lærere setter seg ned med den største selvfølgelighet og lager periode- og årsplaner i allerede ferdig utformede skjema. Jeg prøver å løsrive meg fra "loopen" (dagbladet.no, VgNett, ikstart.no, aftenposten.no, twitter, kampanje.no, dagbladet.no osv...) En svakhet med karakteren min det der kjenner jeg. Ikke nok med det: i dag kom det frem at jeg ikke hadde oppdaget at det var planleggingsdag i barnehagen i morgen og fredag. Masse hasteorganisering av Ingrid for å redde oss inn (En stor takk til familien Hirsch Steffens og svigers). Jeg virrer rundt som en forskremt høne, vet det er ettellerannet jeg har glemt, inntil jeg ikke orker å tenke på det mer, fortrenger, tenker "ja ja". I det alt hadde ordnet seg, glemte jeg regntøyet når jeg hentet i barnehagen (enda en takk til familien Hirsch Steffens).

Nottov har passert nok et utviklingsstadium. Her i går måtte han presisere for en jente i barnehagen at han gjerne kunne leke med henne, "men da må du vite at det er Guro som er kjæresten min altså!".

Vi var også på fiskemiddag hos Randi og Mats. Mats refererte til en rapport han hadde lest om "store tall". Alle økonomiaviser snakker om USAs gigantiske utenlandsgjeld, men innbyggertall tatt i betraktning, er det bare 70 000 per stk. Island har 2,5 million per stk! Helga og Lovine bygde forøvrig hytte under glassbordet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar