mandag 23. mars 2009

all inclusive


En super friskushelg med hyttetur og barneskirenn. Fra lørdag til søndag var vi hos Espen, Trude, Martine og Linus i hytte full av fasiliteter - totally all inclusive: vann, strøm, tv, lekekamerater, frokost, middag og Irish Cofee. Unger oppfører seg bedre desto flere unger det er. En viktig problemstilling som bør behandles av Trygg Trafikk og verdikommisjonen: Hvor langt bør man kjøre frem i et akselerasjonsfelt når det er kø på hovedveien? Espen praktiserer en metode hvor han legger seg INN i akselerasjonsfeltet for at ikke akselerasjonssnikerne (folka i Cayennene) skal lure seg et kvarter frem i køen. Ingrid kjører gledelig til endes og vel så det (kanskje jeg har feiltolket henne:-)


Vi gikk rundt hele vannet på ski mens Nottov skreik "hei din gamle mann"" til alle som kom, gamle som unge, kvinner som menn. Klisterføre var det, bare ikke føre for mitt klister. Helga sov så lenge at hun nesten hadde jet-lag når vi skulle fyre opp pølsene. Øl`en smakte skjærgård og alt var fortreffelig. På kvelden prøvde jeg å lære Nottov å ploge på kveldskjøringen. Som lærer er det viktig å bruke gode eksempler, men alt pratet om pizzastykker hjalp ikke nevneverdig. Nottov fikk både nedoverangst og heis-angst etterhvert og endte med å gå opp, mens Martine vekslet mellom å kjøre Super-G rundt Nottov og passe nødstopp-knappen. Husker ikke når jeg la meg, men ikke så nøye når det er min tur til å sove neste dag.

Søndagen våknet vi med fire unger i sengen - eller var det bare to? - følte meg snytt for en sovemorra, men kviknet til når jeg kom ut til baconheaven på kjøkkenet. Ble sittende å spise inntil vi hadde altfor dårlig tid til å rekke opprinnelig plan. Glemte også å legge inn en ekstra buffer for nøkkeljakt, noe som jo er vanlig i mitt liv (jamfør bryllupet f eks), men kom oss i vei mot Erling Jevnes barneskirenn.

Jeg har aldri hørt Nottov med pust før, men han ga alt når startskuddet gikk. Han forserte fremover i feltet og tok igjen mange (bortsett fra unga til Hjelmeseth og Jevne) inntil han kom til nedoverbakken og angsten og klisteret kom i veien. Men dette lukter fugl, bare vi får bytta ut Reima-dressen med kondomdrakt og andre tar over smøringen. Det viktige er ikke å vinne men å få gullmedalje, drikke sjoko-melk og bli tatt bilde av sammen med kjendiser han bryr se nada om. Lasse Kjus var der med tidenes dølleste lue. Tenk å være olympisk mester å gå med tantelue.

I dag har jeg pådratt meg ytterligere 40 oppgaver for retting og avsluttet dagen med å forsøke å få bort denne hersens formateringen på skriften på slutten av blogginnlegget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar