onsdag 25. mars 2009

Unik bruk

Er så drit lei medier og nyheter, og da spesielt på nettet. Hele tiden stor ståhei for ingenting, det samme om igjen og du skal se mye før øya faller ut. Jeg blir sittende fast i loop - dagbladet.no, VG-Nett, aftenposten.no, kampanje.com, nettavisen, GD-nett, dagbladet.no, aftenposten.no...osv. At jeg aldri lærer. Hver gang jeg setter meg ned ved PC`en med ambisjon om å jobbe, begynner det å rykke i et hjernesenter. Det er en irriterende dresskledd agent med sleik og bærumsdialekt (sikkert fra Schibsted eller Google) som styrer senteret, gjør meg avhengig og trekker meg ned i digital apati. Venter konstant på at noe skal skje som aldri skjer. Som fisking i dødehavet. Jo mer jeg har på agendaen desto kortere vei til nettavisene. En blandet følelse av bekymring for å gå glipp av noe og fryd for om det har skjedd noe heftig som kan få tankene bort fra 60 oppgaver som skal rettes.

Her kommer bloggen inn! Endelig et nettsted for unike brukere med unike nyheter som skiller seg fra resten av rælet!

Dette var dagen alt skulle rettes opp, men som ble svidd av på Statoil etter at bilen nektet å starte etter vask i vaskehall. Sjakktrekk i 8 minus. I tillegg var baksetet klissvått siden vinduet bak ikke lar seg lukke. Mitt forsøk på å plombere vinduet med dopapir gjorde heller ikke susen. Når jeg åpnet bilen etter vasken var alt vått pyntet med papirtutter. Med hjelp av en lokal mekaniker som lo hånlig av mitt Biltema-batteri kom jeg meg avgårde tidsnok til å rette to oppgaver før Ingrid måtte hentes slik at vi var mannsterke nok til å hente unger i barnehage og stå distansen til leggetid. Rart hvor optimistisk og fremtidsrettet man blir av sovende unger.

Ingrid har forøvrig skapt våres eget private WinterWonderland i bakhagen i dag. Det kommer nok til å bli mye brukt fremover. Etter Ravis treffende tittulerte TV-program Landeplage i går, har jeg dessuten gått og nynnet på "unforgiveable sinner" i hele dag. Skal bli godt å få lagt seg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar