torsdag 12. mars 2009

Fordypning

Alle sover. Nottov sitter og dupper foran Kung Fu Panda, Helga sovner på vei hjem fra barnehage, jeg ligger og døser på gulvet foran ovnen. Til og med hallomannen tok seg en dupp på direkten i dag. Det snør klatter. Hele kvelden har gått med til undervisningsopplegg i mediepåvirkning for morradagen så er sengeklar. Skal bare ta meg en siste lille blogg før dupp.

Kom meg omsider i jobb igjen i dag hvertfall. Beppe stilte prisverdig opp som barnevakt så jeg fikk gjort mitt i prosjekt til fordypning. Jeg fikk til og med rasket til meg Tiguanen. Tanken er at elevene skal fordype seg i noe de interesserer seg for. Alle er veldig interessert i YouTube, Facebook og MSN, så jobben min er kanskje ikke den mest meningsfulle. Litt som han som vant tittelen: "Norges mest meningsløse jobb" i Nitimen på P1. Han hadde fått sommerjobb hvor han fikk som oppgave å holde et skilt foran en bomstasjon hvor det stod "10 kr", mens de ventet på skiltene som var bestilt. Fordypning er bare ikke ordet.

Ellers plukket jeg fram gitaren igjen og fordypet meg i Barnas Sangbok. Veldig fint i slike virus-tider. Spesielt sangen "Er de`kke rart" gjorde stor suksess: "Det var en gorilla som eide en villa...osv". Helga pussa tenna mens hun sprutet "Æ DEKKE JART" utover hele speilen.

Fikk også en hyggelige bloggekommentar fra Lena! "Keep up the good work", så nå prøver jeg å starte en bloggestafett eller bloggepyramide: the 5 percent bloggunity. Lena lovte å etablere. Blogg er mye mer behagelig en Facebook og alle andre sosiale forum. Det er liksom ikke så mange her inne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar