tirsdag 31. mars 2009

Evolusjon


Har fått Spotify så spørs om det blir mer tid til blogg. Aldri mer pirat, aldri mer fulle harddisker, aldri mer CD-hyller fra IKEA. Aldri mer den gode varme lukten fra et cover man kan studere i timesvis i baksetet på en bil på vei kjedsommelig langt bort.


Har de to siste dagene vært på Info-team: Opplegg hvor videregående skoler pynter seg opp for å lure 9`ende klassinger over til seg. Det er ca to år mellom de eleven jeg underviser og disse pygmeene som kom inn i rommet. Egentlig virker det som to trinn i evolusjonen. 20 prosent av klassene består av bittesmå tynne gutter, altfor store klær, glemt av stemmeskiftet, men likevel tøffe i trynet. 20 prosent består av jenter som allerede har passert 1,80, overlegen mine, brunkrem, som verdenvant snubler seg vei gjennom de små guttene på vei frem til oss med sine flørtete og fornuftige spørsmål. De resterende 60 prosent består av alt for tøffe eller livredde kattunger første gang borte fra kattemamma. Nervøse takttrampende ticks i beina og altfor kule sveiser for deres eget beste. Ikke skjønner de at slike sveiser bare fører til undødig nervøsitet og prestasjonsangst, slik jeg følte den gangen jeg som 14-åring våget meg til å stille opp i den altfor hippe snekkerbuksen kjøpt inn av min ti år eldre søster. Alle måtte kommentere og jeg hadde ikke øvd inn avvæpnende motkommentarer. Altfor kul for mitt eget beste.

Det begynner å nærme seg fest! Vi har booket band: The Fishbones. Gausdøler på fri eksos som velter seg i riktige deler av rockehistorien.

I morra skal jeg lure Ingrid til å komme løpende til vinduet med at det er en elefant nedi veien som har rømt fra et sirkus, slik jeg ble lurt i fjor. I tillegg skal jeg organisere og informere hele lærerkorpset om eksamensopplegget. Nervøs for konsekvensene gitt.

Glemte forresten å si at vi var på ski i Hafjell i helgen. Nottov fikk testet ut de nye slalåmskiene og var unstoppable. Her er et bilde eller to.











Vi var også på kongemiddag hos familien Lo i dag og forspiste meg (nok en gang) på sunn mat (for en gang skyld). Helga og Lovine utvikla en egen dans etter May Britt Andersens Folk er rare. Se lo-fi video.

Ellers har jeg blogget til The Decemberists, som er på sitt beste når de ikke er så engelske, noe som gjelder de aller fleste band fra England, synes jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar