lørdag 28. mars 2009

Oppklapping

Overraskende greit å sitte i stummende mørke under Earth Hour. Tror egentilg jeg har tilbrakt 90 prosent av min single tilværelse i en en slik lyssetting. Hvorfor ha på 15 lys på når man ser TV alene, uten kongelige på skjermen? Med andre ord, det er damers atmosfærebehov som er hovedgrunnen til klimakrisen. Kostbar hormonell ubalanse.

Dagen i går gikk til de grader med til elevekskursjon til Oslo. Jeg startet 05:45 og var først tilbake 23:45. Fullt kjør og hele tiden på hæla. Det elevene ville var SHOPPE, men den faglige reiseplanleggingen og været (slush) ødela alt pratet om Bogstadveien. Jeg og kollega Morten prioriterte sport-stæsj på XXL. Nottov fikk nye slalåmski. Elevene rakk så vidt foundation på Steen og Strøm.

Første post: ABC Startsiden og bandkompis Anders imponerte stort. Flere elever spurte meg åssen de kunne få seg jobb der. I tillegg mente alle at jeg og Anders var veldig like, fakter, humor, fag-nerd, latter og snakketempo (!). Kanonopplegg, men det gikk opp for meg i dag at det er vanlig å gi en gave (blomst, evt klasebomber fra Raufoss våpenfabrikk som er vanlig på Gjøvik vgs - hvert fall noe som ligner)...noe jeg selvfølgelig glemte. Dette bør rettes opp.
Videre gikk turen til McDonalds (bortsett fra punkerne) og NRK opplevelsessenter.

Siste post: Grosvold og den kjedeligste buketten med gjester noen sinne i gullrekkens historie. Geir Kvarme (hypokonder), hypokonderprofessor, Eivind Reiten (som innrømmet han var kjedelig selv), ettellerannet Fougner (Hvaler bitch) og Himmelblå-Kim. Ingen enkel jobb å være han som har ansvaret for klapping/latter den kvelden (Truls). Det mest slående er hvor utrolig uinterressert og rutine alt er. Et lite studio med 100 gjester som blir helt styrt av en sleazy oppklapper, Grosvold kommer inn, sier hei, snur seg til kamera og vi er i gang. Derifra og ut: pjatt = 1 mill. seere. Egentlig var det 18-årsgrense på publikumsadgang. Publikum var oss, bussjåføren vår og en 6 klasse fra Bærum.

Hjemover så vi hele Åpen Post(Greatest Hits) på DVD, som varte så lenge at vi akkurat IKKE rakk å se sketsjen hvor jeg er statist i parodi på 71 grader nord (som nok hadde vært kred i elevflokken). Men alle trygt i havn og Gjøvik-kebab innenbords før jeg sovnet på buss og våknet opp i taxi i Erlends veg like før midnatt.

I dag, deilig lang morra og perfekt sponsa friskustur til Hafjell (GD), kun avbrutt av litt luekritikk fra kona. Nottov kunne ikke få nok av barnebakken på GAIA-stova (Gaia? Hvorfor Gaia? er ikke det noe astrologigreie? Marcello Haugen?). Etterhvert satt vi voksne i bunnen av bakken og spiste sponsa storfe-produkter, mens Nottov herjet på egenhånd. Helt til han kom ned med blodig leppe etter å ha fått seg en på trynet av heisen.

Endelig har jeg fått meg Spotify! (en stor takk til Øyvind og hans kometkamerat Philter). Har sittet og blogget til TV on the Radio...og spesielt Dancing Choose er så fantastisk at det ikke er rart at den nyeste platen deres ble kåret til årets plate av Rolling Stone

I morra, mer deilig ski og grill forhåpentligvis (har bestemt meg for å bli mer positiv i blogg, etter at dette har blitt kommentert).

2 kommentarer:

  1. Når ble det greit å gå bak ryggen til svigerinna si og sende en flokk kjøpekraftige gjøvikensere til Steen&Strøm? Riktig svar er Oslo City. Dyrt design og snobbing er ut. De kjipe kjedene har blitt kule!

    SvarSlett
  2. Nei, riktig svar er ALDRI (innrømmer det), men har jeg noen som helst innflytelse på det? :-)

    SvarSlett