søndag 15. mars 2009

Søskentreff

Har vært på søskentreff i Rauland i helgen og tatt det så kuli som mulig. Bortsett fra 16 km på ski fra Hotellet via Sveige Bru (bildet) og hjem til Marit-søster på lørdag, har jeg sittet stille. Sove til kl 11 og frokost i timesvis. Jeg hadde en liten søt hoste i drøvelen som jeg skyldte på når søstrene mine ville ut i strålende solskinn i dag også. Torgeir var dessuten ekte syk, og som brødre gjelder loven, en-for-alle-alle-for-en. Brødrene satt hjemme og så på junior-VM i rally og kombinert. Helt greit, men litt skam.



Det er faktisk sjette eller syvende søskentreff vi har. Husker lite hva vi egentlig har gjort (annet enn å slappe av). Derfor må det blogging til for å huske hva som skjer fra år til år. Carpe Diem...Carpe weekend. Det er vel også egentlig hovedgrunnen til å blogge. Spesielt heldig aktivitet for folk som ikke husker hva de gjorde for to dager siden. Et tryggere og mer troverdig hukommelsesalternativ enn mitt eget hode. Foruten de vanlige eksistensielle samtalene, gikk det mest i unger, hestevisking og fotball. Liverpool slo Man. Utd. 4-1 og Arild vridde kniver i sårene til den sengeliggende unitedsupporter,Torgeir. Arild sang hele dobbelt-LP`en med Liverpoolsanger mens han tok enmannsbølgen.

I tillegg forspiste jeg meg på ribbe! Magen skreik neeei, men tenna forlangte mer crispy svor-tygging. Svoren var pumpa opp crispa med Marits egen metode, og så ut som manna fra baconhimmelen. Jeg måtte sove en time etterpå for ikke å dø.

I tillegg møtte jeg Mona fra Sirdal, som jeg gikk sammen med på Sirdal Vgs, som leier leilighet hos Marit. Utrolig sammentreff. Veldig koselig, bortsett fra at hun hadde altfor lite sladder om gamle Sirdal- og gymnasvenner.

Turen LHMR-Rauland tok 5,5 timer. Reisen nedover går som en drøm: Jeg kjøpte Pixies "Doolitle" for 79,- på CC Gjøvik og spilte den fire ganger før jeg hadde fått nok. Typisk nok oppleves tilbaketuren litt treigere. Spesielt med tanke på at det er rett hjem å lage undervisningsopplegg.













Forøvrig: Strømsgodet - Start 3-3. Bolanos er den nye latinamerikanske Myggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar