onsdag 11. mars 2009

Feber

Nok en hjemmedag. Jeg har blitt en au-pair i mitt eget hjem. Og ikke nok med det, Nottov har blitt SYKERE. Hadde knapt levert han i barnehagen før de ringte og forlangte han i retur. Og der satt han...helt stille, hutret og frøys i solskinnet... Så, mens jentene dro å meska seg med pølser i Kines solvegg, dro gutta på legevakten. 40 i feber. Etter blodprøven gikk Nottov rundt med feberblikk og viste finger`n til alle.

Kan ellers fortelle at jeg abonnerer på det engelske mannemotebladet Esquire. De kjører kampanje på nettsiden sin: 3årsabonnement for 36 $. 60% av bladet er reklame for Stordalen-klære, 30 % for Stordalen-klokker og de siste 10 prosentene er viet fyrrige Stordalen-babes. Ingenting med menn as we know them å gjøre. Imidlertid kjører de lister av typen: "50 books av man should read", "50 records a man should have", "50 songs every man should be listening to" osv, så de er jo inne på noe. Tvangstanker som dette skapte, henviste meg til Itunes og rockeleksika den neste timen. Det er innen musikken den virkelige lakkmustesten, "mann eller mus", ligger, spør du meg. For samme hvor mye penger Stordalen har, slår han ikke musikksmaken min! Når det gjelder musikksmak er jeg Jose Mourinho. Arrogant og velkledd.

Her kan dere abonnere på Esquire :-)


Thomas Selzer og Trygdekontoret, derimot, imponerte lenge etter det fra min side egentlig er avskrivd! Jeg zappet innom, så Bjørn Eidsvåg, fikk zappe-panikk, men rota lenge nok til at jeg la merke til en muslimsk-marokkansk trønder med gebrokken trønderdialekt og navn Frode Saugestad (!). Han begynte å lovprise trønderrockens rolle i norsk musikk - I norsk rock er Trønderrocken blitt de nye jødene. Hatet og latterliggjort på 80-tallet, men renset og hyllet etter at Dum Dum Boys dro trønderocken til Exodus (Oslo) på 90-tallet. Han avslutter med å ta på seg Åges røde Lys-og-varme-briller og Åge-parykk og synge "Levva livet" plettfritt.

Hvordan gikk det egentlig med den jobben i Fylkeskommunen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar