onsdag 18. mars 2009

Parallelt univers


Nettopp kommet hjem fra kino, "Menn som hater kvinner". Filmatisering er identisk med bildene som dannet seg i hodet når jeg las boken. Tidenes krimhistorie som ikke svikter på film heller. Lisbet Salander er den kvinnelige tatoverte motsatsen til Dirty Harry, bare mer moderne, hevngjerrig og med mer psykologi. Dataalderens Dirty Harry.

I dag skulle vi benytte sola til å grille i Hernes-familiens fantastiske WinterWonderland. Torstein har gravd ut en grillplass nede på jordet som skapt for soling og beskyttelse mot vind. Lite hjalp det når hufsetufsene kom med, først litt skyer, deretter full sluddeklatte-orkan. Vi tvang i oss riskrem-desserten før vi stormet i hus. Nottov og Helga digger Håkon, Sigrid og Kvikk Lunsj. Helga var en gribb i sjokoladefatet hver gang vi ikke så. Helga har i tillegg lært en sang i barnehagen som er hysterisk morsom

I dag opplevde jeg å snakke med en person i et parallelt univers! Jeg hadde avtalt møte 09:30 med Steinar i kantinen på Gjøvik vgs. Da han ikke dukket opp ringte jeg. Han beklaget forsinkelsen, men sa at han var på vei inn. Jeg gikk på do i mens og regnet med å finne han når jeg kom tilbake til kantinen. Ingen der. Jeg ringte igjen og han spurte hvor jeg var. Ved inngangspartiet, sa jeg - å ja, sa han...da kommer jeg dit straks. Jeg ventet fem minutter til, og regnet med at han hadde møtt på noen som han ofte gjør. Fortsatt ingen. Da jeg ringte igjen spurte han meg om jeg så han. Hvor er du, spurte jeg? Ja nå er jeg i kaffekøen, kan du ikke bare komme hit, jeg så deg ikke i stad? OK. Jeg går til kaffekøen. Ingen Steinar! Hva skjer? Jeg ringer igjen. Hvor er du?? Nei, jeg står midt i kantina og du er ikke her. JEG står midt i kantina, og DU er IKKE her, kvitterer jeg. Herregud, det er ikke så stor kantine her på Mesna videregående at jeg ikke ville sett deg om du var her! MESNA VIDEREGÅENDE???

Ellers er jeg fortsatt veldig trøtt. Må rett som det er legge inn en hvilepause ti minutter ved Mjøsbrua for ikke å sovne bak rattet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar