tirsdag 24. mars 2009

Gallupgalskap

Av en eller annen grunn er jeg ikke lenger nervøs for å stå foran store folkemengder. Store deler av fjoråret gikk med til å grue seg til undervisning i PPU-studiet. I dag stod jeg foran ca 300 elever og foredro om reklame med den samme pulsen som når jeg koker egg. Pulsen kom ikke før jeg spurtet vider til tre ganger to timer med foredrag om informasjonsyrket, parallelt med at jeg stakk hodet inn til avdelingsleder for å planlegge Info-team, gjennomføre prøve for de elevene som var borte forrige gang, organisere tur til Oslo, skrive vikarmeldinger, permisjonssøknader, rette resten av prøvene

...og dagen var ikke over før avdelingen vår var hengt ut i den o`store Elevundersøkelsen 2009. Vi er verstinger fordi det er avdekket at 7,09 % av våre elever mener at lærere og elever driver med etnisk og religiøs mobbing. Absurd med tanke på at vi ikke har noen elever av fremmedkulturell herkomst, om vi ser bort fra svensker. Og religion er det hvert fall ikke snakk om. Vi snakker Gjøvik og månelys banning dagen lang. Skjønner veldig godt de elevene som finner det underholdende å krysse av for morro. Hvertfall om de hadde skjønt hva det avstedkom av meningsløs ekstraarbeid og auditoriesitting organisert av folk som ikke er i familie med Gallup.

Sovna dønn på bussen hjem og våknet knapt før jeg satt med kylling i munnen og Dora på TV`en. Helga digger Dora og har så smått begynt å snakke engelsk, "We made it, we made it yeah!". Hun var dessuten så varm når hun la seg at hun sovnet med en vaskeklut over seg (!). Nottov er ikke gammel nok tl å tisse i søvne. Han blir stein forbanna når jeg løfter han opp og i kveld forlangte han å ha av lyset. Jeg stod utenfor å ventet på sildrelyden fra skåla. Da jeg spurte om han ikke skulle begynne å tisse snart, sa han at han var ferdig! En fin dam begynte å renne mot meg, som jeg hadde sekunder på meg til å fange før den rant ned i den manglende dørstokken. Ikke lett når man har sovet på seg en komplisert bøy og ikke har inne kunsten og sikte.

Ingrid var på Bygdejævler mens jeg var hjemme å så ingenting på TV, men avsluttet kvelden med å se på Svisj og den fantastiske "O`desverre" med Skambankt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar